Ezért tarts naprakészen a webshopod raktárinformációját

Nemrég új csapattaggal bővültünk. Tamással, az új fejlesztőnkkel. Mint minden bővülésnél, ugye be kell szerezni a munkaeszközöket. Jelen esetben egy fejlesztői gépet, monitort, billentyűzetet, egeret, ami csak egy webfejlesztőnek kellhet. Ki is néztem egy webshopban ezt mind, el is költöttem majd fél millió forintot, és egy szóval sem volt említve, hogy bár bankkártyával fizetek, és elvileg a termék raktáron van, de valójában a gyártó raktárán, így 3 hét múlva kapom csak meg a csomagom. Nos, ha Tamás holnap csatlakozott volna hozzánk, igencsak pipa lettem volna. De a rendelést január elején adtam le, így volt idő megérkezni február 1-ig, mikor is Tamás elkezdett nálunk offisül dolgozni.

De nem csak nálam verte ki ez a fajta hozzáállás a biztosítákot. Érdemes megnézni ezt a bejegyzést, és a majd száz kommentet alatta.

http://homar.blog.hu/2017/06/26/nekik_nincs_raktaron_a_raktaron_levo_termek_es_en_bukom_az_ingyenes_kiszallitast

De mi is pontosan azzal a baj, ha nem naprakész a raktárkészleted?

Vevőket fogsz veszteni

Nem azért, mert pl 2 hetet kell várni egy termékre. Kit érdekel, ha van időm. Ez akkor baj csak, ha nekem pár napon belül kellene például a sok IT-s cucc, mert ezek nélkül nem tud dogozni az új fejlesztőnk.

Imerek olyan webshopot, ahol bőven várnak a megrendelésükre akár 4-5 hetet is az emberek.

Vagy gondoljunk csak azokra, akik Kínából rendelnek. Szemrebbenés nélkül fizetnek és várnak akár egy, másfél hónapot. Mert tudják mire számíthatnak.

De ha te nem jelzed, hogy valójában a termék amit árulsz nem raktáron van, csak beszerzés alatt, és pár nap alatt nem is tudod kiszállítani, akkor tuti, hogy ideges lesz a vásárlód, aki ne adj ég még előre is fizetett. Soha többé nem fog tőled vásárolni (ahogy én sem fogok ettől a bizonyos nagykertől).

Túlterhelt lesz az ügyfélszolgálat

Az előző ponthoz kapcsolódva, képzeld el mit fog kapni az ügyfélszolgálatod, mikro kiderül, hogy egy megrendelő pár nap helyett pár hét alatt kapja csak meg a csomagját.

Lesz itt anyázás, sok órás plusz munka fenyegetőzés, visszautaláskérés, jogászkodás, paragrafusbújás és anyukádnak csuklása. Nem is beszélve, hogy így tulajdosnképpen a saját zsebedből veszed ki a pénzt, mert az ügyfélszolgálatod túlterhelt lesz. Nem is beszélve az óriási fluktuációról, elmenő emberekről, akik kevésbé bírják a habzó szájú ügyfeleket, és az új kollégákról, akik betanítása is csak az időt fogja vinni, és így a webshopod nem bevételt termel, hanem kiadást gyarapít.

Plusz meló és macera a csomagolás, kiszállítás

Egy megrendelést ha két csomagban küldesz ki, mert ugye kérheti ezt az ügyfl, az azt jelenti, hogy kétszer kell csomagolni, könyvelni, futárnak átadni, tenni, venni, intézni, adminisztrálni, stb. Több idő, több macera, ugyanazzal az ügyféllel. Nem jó. Annél több profitod lesz, minél kevesebb manuális folyamaton kell végigvinni egy termék eladást, kiszállítást, termékkezelést.

 

Nekem hirtelen ennyi dolog jutott az eszembe. Saját magadnak teszel keresztbe, ha nem aktuális raktárkészlettel dolgozol. Ha beszállítókkal dolgozol, akkor kérd meg őket szépen, hogy tegyyék elérhetővé a raktárkészletüket, amit te naponta feldolgozol. A legjobb, ha automatizáltan, mindenféle manuális macera nélkül. Ahogy mi is tesszül pl. a nagyker integrációinkkal. Sokkal egyszerűbb lesz az életed.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.