Nagyker integrációk

2019-ben, az év első 8 hónapjában 11 nagyker integrációt csináltunk.

Nagykerek, akikkel dolgoztunk:

Webshop motorok, amikkel dolgoztunk:

  • Shoprenter
  • WordPress – Woocommerce
  • Opencart

Hogyan történik egy nagyker integráció

Van erre már egy elég jól bevett gyakorlatunk, hogyan is intézzük a nagyker integrációkat.

1. lépés: Megvizsgáljuk, technikailag megoldható-e az integráció

Mikor megkeresel, valószínű már megvan, hol is lesz a webshopod (pl Shoprenteres leszel) és hogy melyik nagykerrel szeretnél együtt dolgozni (pl.: MB Tech).

Shoprenternek van egy API-ja, amin keresztül adatokat lehet a webshpodba beküldeni.

Nagyker pedig egy FTP-n keresztül elérhetővé tesz egy XML fájlt, amit naponta generál, és ezt fel lehet dolgozni.

Szóval pipa, technikailag megoldható az integráció, nagykerből adatot tudunk leszedni, webshopba adatot tudunk beküldeni.

2. Lépés: Megvizsgáljuk, hogy a nagykertől kapott adatok minek felelnek meg a webshopban

Konkrét példánál maradva, ha az MB TECH FTP-jéről letöltjük az xml-t, abban lesz egy csomó adat. Megnézzük mik ezek az adatok, és hogy illeszthetőek be Shoprenterbe. Erről készítünk egy elemzést, amit neked is átküldünk.

Nagyker mezőAdatShoprenter mezőMegjegyzés
karid Termékazonosító
Lehetne ez a gyártói szám.
kodRendelés kódjaEzt kellene cikkszámként használni
nazTermék neveTermék neveEz több nyelven jön, nekünk elég a magyart használni?
textRövid leírásRövid leírásHTML tag-ek is jönnek, ami nem baj, Shoprenter API-n keresztül ezt is fel tudjuk tölteni.
clenenieKategóriaKategória
stavKészlet mennyiségKészletItt konkrét szám jön, mennyi van raktáron a termékből.
mjKiszerelésKiszerelés: db

3. Lépés: Az integrációhoz kapcsolódva lesz kérdésünk, ami a specifikáció megírásához kell majd nekünk

Mielőtt a specifikációt el tudnám kezdeni megírni, lesz pár tisztázó kérdésem. Ez projektenként más lehet, de a leggyakoribban ezek szoktak lenni.

  • Minden adatot fel kell tölteni az XML-ből Shoprenterbe (pl nem kell a hosszú leírás, mert azt ti akarjátok megírni)
  • Már rendelkezel Shoprenteres webshoppal, vagy egy teljesen új Shoprenteres webshopot készítesz?
  • Ha már rendelkezel, akkor léteznek már benne olyan termékek, amiknek a cikkszáma megegyezhet az ebben az XML-ben található termékek cikkszámával (ez lesz az egyedi azonosító, ami alapján a szinkron működni fog)
  • Milyen gyakran lenne szükség lefuttatni a szinkront? Elég naponta, vagy gyakrabban, akár óránként szeretnéd? 
  • Ugyanazt a kategóriafát szeretnéd használni, mint amit a nagyker ad, vagy saját kategóriafád van?
  • A nagyker termékeinek az árára milyen árszorzót szeretnél alkalmazni?
  • Stb.

A válaszaid alakítják, hogy miként is fog működni az integráció, a termékek szinkronja nagykerből a webshopba. Ez alapján készül számodra egyedileg egy szinkronizáló alkalmazás

4. lépés: Pontos árajánlatot küldünk neked

Igen, eddig nem kellett ezért az elemzésért nekünk fizetned. Van aki már ezért is komoly tanácsadói díjat számláz neked, mi nem ezek vagyunk.

Az árajánlatban fogsz egy ajánlatot kapni az integráció lefejlesztésére és üzemeltetésére is. Azért szeretjük az integrációkat üzemeltetni is, mert akkor tudjuk garantálni, hogy ez működni fog. Ha bármi változás történik a nagyker vagy webshop oldalán, bele tudunk nyúlni a kódba, és javítani, hogy ne álljon le a szinkron. Az egyedi fejlesztés díja változó, általában egyszeri 250 ezer forinttól kezdődik, a legmagasabb ajánlat amit adtunk nagyker integrációra 900 ezer forint volt.

A szinkronizáció üzemeltetésére standard áraink vannak. Az árak bruttó árak, egyéni vállalkozóként alanyi adómentesség okán ÁFA-mentes számlát tudok majd a számotokra kiállítani.


Alap csomagHaladó csomagProfi csomagEgyedi csomag
Nagykerből szinkronizálható termékek száma1 0005 00010 000Korlátlan
Termékek, raktárinfók, árak szinkronizálásaNaponta 1-szerNaponta 1-szer6 óránkéntKorlátlan
Ár (havidíj)4 990 Forint9 990 Forint19 990 ForintEgyedi ajánlat

5. lépés: Megcsináljuk amit kell

Tulajdonképpen eddig zargattunk. Ha elfogadod az árajánlatunkat, akkor ezután elkezdünk fejleszteni, ha bármi kérdésünk lenne azonnal kérdezünk, jelzünk neked, és nem veszítjük el a kapcsolatot.

Ha kész vagyunk a fejlesztéssel, akkor egy teszt shopon élesítjük neked az integrációt, hogy meg tudd nézni, jól működik-e, te is tudd tesztelni, ha szeretnéd.

6. lépés: Átadás, projekt lezárás

Attól függően, hogy miként is állapodtunk meg, vagy a kódot kapod meg, vagy a szerveredre telepítjük az elkészült alkalmazást, vagy ugye mi üzemeltetünk, és kapsz egy webes admin felületet, ahol menedzselni fogod tudni az integrációdat.
Bármi történjék, itt leszünk, válaszolunk a kérdésedre, és segítünk amiben tudunk.

Referenciák

Pár webshop, akiknek már nagyker integrációt építettünk:

Neked milyen nagyker – webshop integrációra lenne szükséged?

Csak írj egy emailt a laszlo.toth@webshopautomatizalas.hu email címre, vagy hívj a +36 20 251 1212 telefonszámon.