You are currently viewing Melyik számlázót válaszd a webshopodhoz?

Melyik számlázót válaszd a webshopodhoz?

Minden webshopnak számláznia kell eladás után. Nagy újdonságot mondok ugye? Viszont sok múlik azon, hogy milyen életfázisban van a webshopod, vagy milyen szempontok fontosak neked a számlázáskor. E-számlát, papír alapú számlát vagy távszámlát akarsz használni? Szeretnéd automatizálni a számlázásod vagy nem fogsz akkora volumenű megrendelést fogadni, hogy ezzel törődnöd kelljen? És még egy csomó kérdés van.

A bejegyzés célja, hogy bemutassam melyek a magyarországi legnagyobb (és szerintem legmegbízhatóbb) számlázó programok, és leírom a benyomásaim róluk. A végén pedig egy összesítést is készítek, amiben a legfontosabb infókat tudod majd összehasonlítani ezekről a számlázókról. Illetve megnézem azt is, hogy adott feltételekkel melyik számlázó program neked mennyibe kerülne. Csapjunk is bele.

Ha a száraz tények érdekelnek, akkor készítettünk neked egy összehasonlítást, amiben tételesen megnézzük mennyibe is kerül neked havonta a számlázás összevetve a számlázókat. Ezt a kalkulációt itt tudod megnézni >>>

 

Szamlazz.hu

Honlap: https://www.szamlazz.hu
Ügyfelek száma: ~43 000

Vitathatatlanul Magyarország egyik legsokoldalúbb számlázója a webshopok számára. Webes alapú, bármikor bárhonnan elérheted, de nem csak te, hanem azok is, akiknek hozzáférést adsz. Annyi extra szolgáltatásuk van, hogy elsírod magad. Nagyon gyorsan fejlesztenek és innoválnak. Kis és nagy webshopoknak is használható a rendszer. Ki tudsz állítani papír alapú számlát és e-számlát is. Külföldre is tudsz számlázni, többnyelvű számlákat ki tudsz állítani, többfajta pénznemet használni. Korábban én is használtam a szamlazz.hu-t, és csak ezt használtuk, mikor külföldi ügyfeleknek dolgoztunk (euró és dollár alapú számlákat állítottunk ki, amiket Nagy-Britanniába, Németországba, Romániába és Délkelet-Ázsiába küldtünk ki). Soha nem volt semmi probléma a számlákkal, szó nélkül elfogadták.

Ami szerintem a szamlazz.hu nagy előnye, az a pár hónapja kiadott fejlesztés, ami lehetővé teszi bárkinek, aki a MagNet Bankban vezeti a számláját, hogy a vásárlója a megjegyzés rovatba beírja a számla azonosítót, akkor a szamlazz.hu azonnal le is tudja a befizetést kezelni. Magyarán a számlát fizetettre állítja. Emellett nagy előnye, hogy sok könyvelő programmal integrálva van, és nagyon egyszerű bármilyen webshophoz is integrálni. Tulajdonképpen az összes webshop platformmal integrálva is van, amit Magyarországon ismerek. Jobban és rosszabbul de integrálva van.

Ami kicsit hátránya, hogy az ügyfélszolgálat viszonylag lassú, és az árai sem a legbarátibbak, de hát mihez képest, ugye… Ezek az én tapasztalataim.

Készített a szamlazz.hu egy összesítő oldalt, ha pontos számítást szeretnél végezni a költségeidhez. Itt találod.

Az alapára változó, havi 0 és 1290 forint között ami gyorsan elkezd emelkedni ha pl integrálni szeretnéd webshopoddal az alkalmazást. Attól fögg mire akarod használni, de itt meg tudod nézni mennyibe is kerül, itt pedig egy konkrét számítást is látni fogsz.

 

Billingo

Honlap: https://www.billingo.hu
Ügyfelek száma: ~ 10 000

A Billingo a felsorolt számlázók közül a legfiatalabb, de nagyon gyorsan bővül. Személy szerint ezt a számlázót használom az egyéni vállalkozásomhoz (Billingo-s számlát fogsz kapni, ha webshopautomatizálás.hu-n keresztül dolgozunk együtt a webshopod integrációján és automatizálásán :)). Én azért szeretem, mert weben bármikor elérem, bárhonnan tudok számlázni, nagyon szép és könnyen kezelhető. Ha valamilyen havidíjas szolgáltatásod van, akkor imádni fogod a számlák ismétlődő kiállításának lehetőségét (pl minden hónap 5.-én küldheted a számlát ha havidíjas szolgáltatást használsz automatikusan). Amit még nagyon szeretek az a statisztika, amit a Billingo nyújt. A kiállított számlák mellett a kiadásaikat is tudom vezetni, így naprakészen láthatom hogyan is állnak a pénzügyek. Nagyon jó az API-ja, és könnyen összekapcsolható bármelyik webshoppal. Jelenleg viszont nagyon kevés platformhoz van integrálva a Billingo, és csak Woocommerce-hez adtak ki hivatalos plugint.

Ami a hátránya, hogy az integróció még pár klikkel nincs megoldva, kivéve a mi platformunkon keresztül, mert Shoprenterrel nemsokára összekapcsolhatod 1 kattintással.

Az ára vagy havi 0 forint vagy havi 780 forint. Ez a két opció van. Az ingyenes csomagban pedig minden funkció elérhető, havi 250 ezer forint bevételig vagy 20 számla kiállításáig. Itt pedig egy konkrét számítást is fogsz találni arra, mennyibe kerülhet neked a Billingo.

 

ClearAdmin

Honlap: http://www.clearadmin.hu
Ügyfelek száma: ~50 ezer

A ClearAdmin az egyik leggyakrabban használt magyarországi számlázó. Desktop alapú, így csak a saját gépeden fogod elérni, ahol ez telepítve van. Nagy előnye, hogy baromi olcsó, de ennek ellenére megbízható, és nagyon sok modullal rendelkezik. Az egyik ilyen a webshop modul, amit ha telepítesz, akkor tulajdonképpen bármelyik magyarországi webshop motorhoz tudod majd integrálni és használni ezt a számlázót. Külön API nincs hozzá, de tulajdonképpen már minden nagyobb webshop motorhoz létezik illesztése.

Ami a hátránya, hogy azért nem mai darab. Karbantartják, folyamatosan fejlesztik, de ahogy mindtam is, pl több felhasználó kezelni csak fejlesztés után tudja, vagy hát ugye online nem érhető el, így ha hirtelen kellene számlát kiállítanod és nem vagy a géped előtt, akkor nem fogod tudni ezt megoldani.

A Clearadmin teljes funcionalitása ingyenesen használható, viszont ha az egyszerű számlakiállítás melett másra is szeretnéd a számlálót használni, akkor párezer forintokért tudsz modulokat venni hozzá.

 

Kulcs-soft számlázó

Honlap: http://www.kulcs-soft.hu/
Ügyfelek száma: –

Magyarországon a Kulcs-Soft rendelkezett először Windows operációs rendszerre kifejlesztett ügyviteli termékekkel. 2005-től az internet elterjedésével megjelentek az online szoftverei, amelyek révén két év alatt a cég annyi ügyfelet szerzett, mint az előtte lévő 17 évben. 2006-ban a cég részvénytársasággá alakult. 2009. október 30-án a Kulcs-Soft belépett a Budapesti Értéktőzsdére. 2011-től külföldön is megjelent, a Key-Soft üzletágával. 2013-ban 105 főt foglalkoztatot, éves árbevétele pedig elérte az 1 milliárd forintot. Több mint 50 ezer fős ügyfélkörrel rendelkezik. (forrás: wikipedia)

A Kulcs-Soft-nál a számlázü tulajdonképpen egy belépő termék. Ha ezt elkezded használni, és utána bármilyen egyéb ügyviteli rendszerre lenne majd szüjséged, akkor nem fogsz nézelődni, mert megtalálod náluk, integrálva, pár kattintással.

Ami a hátránya lehet, hogy mivel nagy, és szinte minden ügyviteli rendszert megkaphatsz tőlük, nehéz választanod. Megtudod ha csak ránézel az árlistájukra.

 

okosügyvitel.hu

Honlap: http://okosugyvitel.hu/
Ügyfelek száma: ~ 3100

Az okosügyvitel számlázó mellett CRM, és készletkezelő program is egyben. Ha egy évben 200 számlánál kevesebbet küldesz, akkor ingyen tudod hasznlni a számlázóját. E-számlát nem tudsz vele kiállítani, de papír alapú és távszámlát igen. Cserébe viszont korlátlan felhasználó tudja kezelni, és teljesen felhő alapú, szóval nincs megkötve a kezed, hogyha használni szeretnéd.

Bevallom az okosügyvitel rendszerét még nem ismerem részletesen, csak pár ismerősöm ajánlotta, akik elégedettek vele. Az árai nem horribilisek, egy próbát lehet megér.

 

Axel-Pro számlázó

Honlap: http://www.axel-szamlazo-program.hu
Ügyfelek száma: ~ 10 000

Vannak olyan dolgok, amikor nem akarsz túl sokat, nem akarsz kockáztatni, hanem kell egy igásló ami megoldja a feladatot. Na, ilyen az Axel-Pro is. Semmi csicsa, semmi fancy dolog. De tudod, hogy ha elindítod, akkor működik, a számla ki lesz állítva, kinyomtatod és küldöd is a vásárlónak. Persze, ennél többet is tud, de a lényeg, hogy nem tudsz benne csalódni. Alapvetően az Axel-Pro is egy asztali gépre telepíthető számlázó, de lehetséges hálózatban is több felasználónak használni. Emellett a Magyarországon használt legnagyobb hostolt webshopokhoz (az Unas-hoz és a Shoprenter-hez) már létezik kész modulja. Emellett jól integrálható más rendszerekhez is.

Ami a hátránya tud lenni, hogy csak papír alapú számlát tudsz kinyomtatni, bár azt email-ben el is tudod küldeni a vásárlóidnak.

 

Számlázó és számlázó között is tud különbség lenni. Szóval mielőtt elkezdesz használni egyet, mindenképpen gondold végig mire is lesz a későbbiekben szükséged, és próbálj meg már a kezdéskor úgy választani, hogy később egy bővítés ne okozzon neked nagyobb fejfájást.

 

Te milyen számlázót használsz? A tapasztalataid írd meg kommentben.